top of page

Stoptussin: Nový dizajn pre legendu

  • Writer: Marek Repka
    Marek Repka
  • Apr 23
  • 3 minút čítania
ree
Azda každý ho má v domácej lekárničke a už od detstva pozná jeho špecifickú chuť. Nie však každý vie, že za jeho dizajnom stojí LIMA CHARLIE. Tu je príbeh, ako sme vytvorili nový dizajn pre legendu Stoptussin.



Okamžite pochopiteľný koncept


ree

Kľúč k novému dizajnu sme našli v samotnom zložení lieku. Butamirát a guaifenesín, dve účinné látky, ktoré definujú Stoptussin. Jedna potláča kašeľ, druhá rozpúšťa hlien. Našou prioritou bolo vytvoriť vizuálny koncept, ktorý bude okamžite pochopiteľný a jasne komunikovať duálny účinok lieku.





Nové logo


Vľavo Slovenské logo. Napravo České.
Vľavo Slovenské logo. Napravo České.

Pri tvorbe nového loga sme experimentovali s rôznymi usporiadaniami guličiek. Samotný koncept nám však prirodzene ukázal správnu cestu, anatomický náčrt pľúc sa ukázal ako najlogickejšie a najzrozumiteľnejšie riešenie. Logo bolo následne použité na všetkých obaloch, čím sa zabezpečila jednotnosť vizuálnej identity celej produktovej línie.





Evolúcia, nie revolúcia


Nový verzus starý dizajn
Nový verzus starý dizajn

Stoptussin je na trhu už niekoľko desaťročí, a preto sme pristupovali k jeho redizajnu s veľkou vážnosťou. Keď sme v LIMA CHARLIE začali pracovať na jeho novom dizajne, vedeli sme, že máme pred sebou výnimočnú výzvu. Zadanie od klienta bolo jasné, nechceli revolúciu, ale citlivú modernú evolúciu. Zároveň spoločnosť Teva v tomto čase prechádzala redizajnom obalov a bolo nutné zakomponovať nový dizajnmanuál tak, aby vo finále všetko pôsobilo prirodzene.




Funkčná a zrozumiteľná rodina Stoptussinu


Slovenská rodina produktov Stoptussin
Slovenská rodina produktov Stoptussin

Redizajn obalov Stoptussinu nebol len otázkou jedného produktu, ale celej rodiny liekov, od kvapiek cez sirupy až po tabletky, pričom každý z nich existuje v rôznych silách a počtoch kusov. Proces zahŕňal rôzne iterácie a testovanie viacerých verzií, aby sme našli ideálne riešenie, ktoré bude nielen estetické, ale aj funkčné a zrozumiteľné pre spotrebiteľov.





Dôraz na každý detail


ree

Pri redizajne sme využili 3D modelovanie na vytvorenie kľúčových vizuálnych prvkov, ktoré sa neskôr stali súčasťou samotného obalu. Navrhli sme symboly jednotlivých foriem lieku – kvapky, sirupu a tabletky, pričom každý z nich reflektoval svoju špecifickú funkciu. Okrem toho sme vytvorili detailný 3D render fľaštičky, ktorá je použitá na samotnom obale.





Pravidlá a normy regulačných úradov v dvoch krajinách



Zároveň bolo nevyhnutné zohľadniť špecifické požiadavky a regulácie oboch trhov, Slovenského aj Českého. Každá krajina má odlišné pravidlá, ktoré museli byť reflektované v dizajne a informáciách na obaloch. To znamenalo prácu v úzkej spolupráci s regulačnými úradmi, aby sme zabezpečili súlad s legislatívou a zároveň zachovali konzistentný a rozpoznateľný vizuálny štýl.





Koncept, ktorý funguje


ree

Keď máte premyslený základný koncept, všetko ostatné do seba prirodzene zapadne. Naše modré a zelené guličky, reprezentujúce dve účinné látky, sme  preniesli z obalu do TV spotu. Zatiaľ čo na obale vytvárajú anatomický náčrt pľúc, v reklame ožívajú v 3D priestore dýchacích ciest. Je to ten istý príbeh, len vyrozprávaný iným spôsobom. Výsledkom je názorný spot, ktorý ukazuje, ako Stoptussin skutočne funguje.





Finálne TV spoty

Ak vás zaujíma, ako sme nový dizajn preniesli do televíznych spotov, pozrite si ich v slovenčine a češtine.


Slovenské verzie 25 sekundových TV spotov



České verzie 25 sekundových TV spotov

Ďakujeme talentovaným ľuďom z ALIEN Studia za spoluprácu pri produkcii a Studiu K2 za skvelú zvukovú výrobu.





Výsledky, ktoré hovoria za seba

V LIMA CHARLIE sme dokázali, že aj tradičná značka môže získať moderný šat bez straty svojej identity. Klient bol s novým smerovaním Stoptussinu nadmieru spokojný, keďže si značka zachovala svoje popredné postavenie na slovenskom aj českom trhu. Nový dizajn pomohol ľuďom lepšie pochopiť spôsob fungovania Stoptussinu medzi liekmi na kašeľ.





Ak sa vám páči naša práca a chceli by ste sa dozvedieť ako môžeme pomôcť aj vašej značke, neváhajte mi napísať na marek@limacharlie.sk


Ďakujem za pozornosť.

Marek Repka


 
 
 

Komentáre


bottom of page